تمامی آنچه باید در مورد باغ گل دبی بدانید + خاص ترین عکس های باغ گل

آشنایی با خاص ترین بخش های باغ گل دبی + مسیرهای دسترسی

سحر علیزاده 5 تیر 1403 0 comment
باغ گل دبی

شاید باورتان نشود که در دبی بتوانید باغ گل بسیار زیبایی را ببینید که بیش از 50 هزار نوع گل متنوع را در خود جای داده باشد. دبی شهر برترین تفریحات آبی، بلندترین برج ها و سریع ترین ترن ها نیست! در این شهر هم می توانید بهترین نمایشگاه گل را ببینید و لذت ببرید. این باغ کم از زیبایی ندارید! بوی عطر خوش گل های تازه، سکوت بی پایان و آرامش بخش! مناظر زیبایی که شما را از زندگی روزمره جدا می کند و برای لحظه ای در دل طبیعت غرق می کند!

از باغ گل دبی (میراکل گاردن) چه می دانید؟

باغ گل دبی بزرگ ترین باغ گل طبیعی جهان است که 72 هزار متر مربع وسعت دارد. در این مسیر قلبی شکل می توانید قدم بزنید و میان 150 میلیون گل شکوفه با جاذبه های فراوان غرق شوید. در این باغ امکانات متنوعی قرار دارد که می توان به پارکینگ روباز، نمازخانه، توالت، وضوخانه، اتاق نگهبانی، اتاق کمک های اولیه و.. وجود دارد. اگر به این باغ قدم بگذارید می بینید که همه چیز با گل و برگ های زیبا پوشیده شده است و تزئینات زیبایی چشم شما را جلا خواهد داد. نمایش موضوعی گل ها و طراوت و شگفت انگیزی با شکوه آن ها داخل کافه هایی برای نوشیدنی خنک وجود دارد. در اصطلاح عام این باغ به عنوان باغ گل معجزه دبی مشهور شده است. جدای از جاذبه های گل، این باغ دارای بیش از 30 غرفه غذا، کافه و رستوران است که در طول بازدید شما را به وجد می آورد. اگر در دبی به دنبال محلی برای تجربه یک آب و هوای بکر و خنک هستید! باغ گل بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

باغ گل دبی میراکل جاردن دبی

باغ معجزه دبی: وصف نشدنی ترین باغ گل آسیا

باغ گل معجزه دبی در سال 2013 همزمان با روز ولنتاین افتتاح شد. مراسم افتتاحیه باغ حدود یک ماه به طول انجامید که بیش از دو میلیون نفر گردشگر از نواحی مختلف به سوی خود جذب کرد. این باغ در کتاب رکوردهای جهانی هم ثبت شده است و به عنوان بزرگ ترین باغ طبیعی جهان، بزرگ ترین سازه گل جهان و بلند مجسمه های توپیاری شناخته شده است. در سال 2015 موفق به کسب جایزه گاردن توریسم شد.

  • نحوه گل آرایی و چیدمان گل ها در باغ گل دبی

در این باغ گل آرایی به شکلی است که مجسمه ها و ساختمان را در برگرفته است. لذا زمانی که در این باغ قدم می گذارید، خواهید دید که ماکت های زیبایی از قطار، ماشین و سایر اشکال هندسی وجود دارد که باگل های رنگارنگ پوشانده شده اند. وجود این ماکت ها حال و هوای دیگری به این باغ داده است. از مشهورترین و زیباترین جاذبه های این باغ می توان به هواپیمای گل، خرس عروسکی، ساعت گلدار، میکی موس، ماشین فولکس و ماشین های کلاسیک اشاره کرد. همچنین می توانید از نمایش های سه بعدی مانند نمایش مورچه انسان نما، قارچ های گل غول پیکر، قفسه های گل دار، قو های گل رز هم بازدید کنید.

ماکت هواتپیما گل باغ گل دبی
  • توپیاری در باغ گل معجزه دبی

یکی دیگر از شگفت انگیز ترین و زیباترین هنرهایی که در این باغ به چشم می خورد، هنر توپیاری است. توپیاری هنر ساخت مجسمه با هرس شاخه و برگ درختان است.

  • مجسمه های باغ گل دبی

در این باغ مجسمه های عظیم توجه گردشگران را به خود جلب می کند. هر یک از این مجسمه ها با گل های سرخ و صورتی پوشانده شده اند و به قدری زیبا طراحی شده اند که شما را شگفت زده می کند. در این بخش توجهتان را به عکس مجسمه های باغ گل دبی جلب می کنم:

مجسمه باغ گل دبی
مجسمه های باغ گل دبی
مجسمه زیبا باغ گل دبی مای سفر
مجسمه انسان باغ گل دبی مای سفر
  • میدان آفتابگردان

باغ گل دبی مناطق مختلف گل و مزارع گل با موضوعات خاص دارد. میدان آفتابگردان یکی از زیباترین و خاص ترین بخش های این باغ است. در این بخش میلیون ها گل آفتابگردان کاشته شده است.

میدان آفتاب گردان باغ گل دبی
  • خیابان دیزنی و هیجان بازدید از شخصیت های دیزنی

همچنین می توانید به خیابان دیزنی بروید که مجسمه های میکی موس، اردک دانلد داک، پلوتون، گوفی و دیگر شخصیت های کلاسیک دیزنی را در خود جای داده است.

خیابان دیزنی گل باغ گل دبی
  • سایر بخش های باغ گل دبی

در این باغ بخش های مختلفی قرار دارد که بخشی از آن ها عبارتند از فواره فیل، گذرگاه پروانه، کلونی مورچه ها، مجسمه های رمانتیک، دیواری گل، آسیاب های بادی پروانه، قلعه های گل و تپه کوچک گل که بسیار جذاب و زیبا هستند. اگر از تپه گل بازدید کنید خواهید توانست میلیون ها گل با رنگ ها و گونه های مختلف مانند اطلسی، گل همیشه بهار، آفتابگردان و شمعدانی را هم ببینید!

آسیاب بادی در باغ گل دبی

رویدادهایی که در باغ گل اجرا می شود

رویدادهای مختلفی در باغ گل اجرا می شود که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تناسب اندام و فعالیت های بدنی

همه روزه فعالیت های ورزش صبحگاهی به صورت گروهی در باغ دبی انجام می شود. مدیریت جلسات زومبا و یوگا را برای بازدید کنندگان کودک و بزرگ سال یا حتی کل خانواده برنامه ریزی کنید. جلسات یوگا توسط مربیان برگزار می شود.

تناسب اندام در باغ گل دبی
  • رژه ها و اجراهای زنده

هر روز در باغ معجزه دبی هنرمندان خیابانی محلی با لباس های رنگارنگ رژه ها و اجراهای زیبایی را اجرا می کنند. یک رقص گل در سالن در طول رویدادهای شبانه منظم هر هفته وجود دارد. سالن می تواند صدها تماشاگر را در یک حرکت خود جای دهد. در باغ گل دبی سالنی مخصوص رویدادهای خلاقانه و فرهنگی، اجراهای تئاتری وجود دارد. بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

خرید گل از باغ گل دبی

از فروشگاه های سوغاتی، کیوسک ها و بازارهایی که در سراسر باغ معجزه دبی پخش شده اند می توانید اقلامی با تم گل یا سایر سوغاتی ها خریداری کنید. فروشگاه سوغاتی اقلامی را با الهام از تم های موجود در باغ می فروشد. همچنین بازارهای دارای مشاغل کوچکی هستند که انواع عبا، هنر و صنایع دستی، غذاهای لذیذ محلی و لوازم مد را به فروش می رسانند.

خرید از باغ گل دبی

بهترین زمان بازدید از باغ معجزه دبی چه زمانی است؟

هر زمانی که بخواهید می توانید از باغ گل میراکل دبی بازدید کنید. این باغ همه روزه از ساعت 9 تا 21 باز است. دروازه ورودی ساعت 8:30 شب بسته می شود و تعطیلات آخر هفته از 9 تا 23 باز است. بهترین زمان برای بازدید از باغ بین نوامبر و مارس و فصل زمستان است تا از گرمای شدید جلوگیری شود.

برای گشت و گذار و تفریح کامل در باغ معجزه دبی 4 الی 5 ساعت زمان کافی است. اگر می خواهید در فعالیت های مختلف شرکت کنید و از تماشای رویدادهای زنده و صرف شام در کافه و رستوران های داخل باغ لذت ببرید، کافی است زمانی حدود 4 الی 5 ساعت را به آن اختصاص بدهید.

باغ گل دبی

در باغ معجزه دبی چه لباسی بپوشیم؟ چه چیزهایی همراه ببریم؟

باغ گل دبی یک فضای باز با جاذبه ها و کلی تفریح جذاب است. بنابراین نیاز است که قبل از رفتن به این باغ لباس مناسب تهیه کنید و بدانید چه چیزهایی همراه ببرید!

  • لباس

قانون کلی امارات متحده عربی برای لباس پوشیدن عموم مردم بر اساس آب و هوای فعلی دبی و زمان بازدید از باغ متفاوت است. در طول زمستان می توانید از چند لباس استفاده کنید. اما اگر در طول تابستان از باغ بازدید می کنید، لباس های گشاد و راحتی با رنگ روشن بپوشید.

  • غذا و نوشیدنی

شما مجاز به آوردن غذا و نوشیدنی از بیرون به داخل باغ نیستید. با اینکه این باغ جاذبه بزرگی است اما انجام پیک نیک در آن ممنوع است. اما می توانید صبحانه، نهار یا شام را در کافه ها، رستوران ها و کیوسک های غذا در داخل باغ میل کنید. بیش از 30 فروشنده مواد غذایی و نوشیدنی در داخل آن وجود دارد.

  • تجهیزات عکاسی

برای گرفتن عکس و فیلم می توانید از دوربین ها و گوشی های هوشمند استفاده کنید. اما استفاده از دوربین های حرفه ای و پهپاد ممنوع است. عکاسی حرفه ای برای رویدادهای خاص مانند عروسی و یا تبلیغات تلویزیونی نیاز به تایید دفتر مدیریت باغ میراکل دبی دارد.

قیمت بلیط ورودی باغ میراکل دبی

برای بازدید از باغ میراکل دبی نیاز است بلیط تهیه کنید. می توانید بلیط را در ورودی خریداری کنید. اما اگر می خواهید بلیط های گروهی رزرو کنید یا به صورت آنلاین خریداری کنید تا تخفیف بگیرید، می توانید چند روز قبل از بازدید بلیط خود را خریداری کنید. قیمت بلیط برای بزرگسال بالا 12 سال حدود 55 درهم و برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است. ورودی باغ برای کودکان زیر سه سال نیز رایگان است.

لوکیشن باغ گل دبی

باغ گل معجزه دبی در البرشا جنوبی 3 دبی واقع شده است. این مجموعه در منطقه دبی لند یک مجموعه تفریحی بزرگ که دارای مناطق مسکونی، پارک های موضوعی و مراکز خرید است، قرار دارد. به نقشه زیر دقت کنید:

باغ گل دبی یکی از بزرگ ترین و زیباترین باغ های جهان است که تا کنون توانسته 3 بار در گینس ثبت شود. در این مقاله از مای سفر سعی کردیم در مورد باغ گل دبی اطلاعات کامل تر و دقیق تری ارائه بدهیم تا بتوانید نهایت لذت را از رفتن به این باغ کسب کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.