بهترین رستوران های تفلیس که گردشگران ایرانی باید بشناسند و یکبار هم که شده بروند!

بهترین رستوران های تفلیس که حتما باید بروید! رستوران های گرجی تا ترکی و ایرانی در تفلیس

mysafar 11 اردیبهشت 1403 0 comment
بهترین رستوران های تفلیس

در رستوران های تفلیس غذاهایی با تنوع بالا سرو می شود. غذاهای گرجی، بین المللی و حتی ایرانی طبخ شده با محصولات کاملا ارگانیک و تازه شما را به وجد خواهد آورد. بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که غذاهای خاص را انتخاب می کنید، می توانید محل های غذاخوری این شهر را امتحان کنید. در رستوران های تفلیس آنچه توجهتان را جلب می کند، فضای نوستالژیک و سنتی است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد. حتی اگر بخواهید ساعاتی شاد را سپری کنید و در کنار خانواده و دوستان بهترین غذاهای گرجستان را امتحان کنید، باز هم رستوران های تفلیس حرف های زیادی برای گفتن دارند. رستوران های تفلیس به سه دسته لوکس، گرجی و رستوران های غیر گرجی تقسیم می شوند. با ما همراه شوید تا سری به بهترین رستوران های تفلیس بزنیم و ببینیم کدام رستوران مورد پسند شماست؟

معرفی لوکس ترین رستوران های تفلیس

در لوکس‌ ترین غذاخوری های تفلیس علاوه بر سرو غذاهای خوب و مطمئن، محیطی دوست داشتنی و ارائه خدمات منحصر به فرد شما را هیجان زده خواهد کرد.

رستوران له مونراشت: رستورانی با غذاهای فرانسوی و ایتالیایی

رستوران له مونراشت یکی از لوکس ترین رستوران های تفلیس است و آنچه باعث نقطه قوت آن شده نحوه برخورد عالی پرسنل با مشتریان است که نقش به سزایی در موفقیت این رستوران داشته است. له مونراشت توانسته در گوگل رتبه 4.4 را به خود اختصاص دهد. آنچه در این رستروان باعث تعجب می‌شود، تغییر منو بر اساس محصولات ارگانیکی است که تولید می شود. این رستوران از ساعت 18 فعالیت می کند.

  • محیط رستوران له مونراشت: محیط رستروان له مونراشت بسیار شیک و لوکس است و به محض اینکه وارد این رستوران شوید، محیط زیبا و شیک آن توجه شما را به سوی خودش جلب خواهد کرد.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: رستوران له مونراشت در نزدیکی خیابان پاکوایر فانتین قرار دارد
  • هزینه حدودی: هزینه حدودی این رستوران بین 45 تا 128 دلار است.
  • نوع غذاها: این رستوران وعده غذایی شام ارائه می‌ دهد و امکانات متعددی دارد. انواع غذاهای فرانسوی و ایتالیایی در آن سرو می شود.
بهترین رستوران های تفلیس رستوران له مونراشت

معرفی رستوران‌ های گرجی

آنچه غذاهای سنتی گرجی را متفاوت جلوه می دهد، طعم فوق العاده و باورنکردنی غذاها در کنار تضادهایی است که وجود دارد. در بیشتر غذاهای گرجی گوشت قرمز، لبنیات و انواع غذاهای دارای کربوهیدرات به چشم می خورد. معمولا در پخت غذاهای گرجی انواع ادویه و مواد معطر و گیاهان تازه استفاده می شود. آشپزی گرجی محصول آب و هوای متنوع و تنوع قومی و منطقه ای است. هر گوشه از گرجستان غذاهای اصیل و مخصوص خود را دارد که الگو گرفته از غذاهای خاورمیانه، آسیایی و اروپایی هستند. بیایید بیشتر با رستوران های گرجی تفلیس آشنا شویم:

کافه استامبا: رستورانی با غذاهای اروپایی و بین المللی

کافه استامبا یکی از بهترین رستوران های گرجی است که در یکی از بهترین هتل های تفلیس واقع شده است. در این کافه رستوران می توانید هر سبک غذایی را که می پسندید، سفارش دهید. پاستا، سویچه و سالادهای خوش طعم تنها برخی از غذاهای گرجستانی هستند که در این رستوران سرو می شود. جالب است بدانید سبزیجاتی که در این رستوران سرو می شوند، کاملا ارگانیک هستند و به صورت مستقیم از مزرعه آورده می شوند. از بهترین و مشهورترین غذاهای این رستوران می توان به خاچاپوری سنتی، پخالی و سوپ مرغ گرجی اشاره کرد.

  • محیط کافه استامبا: ساختمان کافه استامبا قبلا یک کارخانه چاپ روزنامه بوده که حالا به محیطی خلاقانه تبدیل شده است و محیط جذاب و لوکس را برایتان تداعی می کند. همینکه به این کافه قدم بگذارید احساس می کنید در دنج ترین ساختمان جایی پر از آرامش و کاملا شیک قدم گذاشته اید.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: کافه رستوران استامبا در خیابان کاستاوا قرار دارد و اگر شما هم به این رستوران بروید می توانید از بهترین مراکز خرید که در خیابان Tamar Chovelidze قرار دارند، بازدید کنید و جدیدترین لباس های مد را خریداری کنید.
  • هزینه حدودی: محدوده قیمت غذاهای این رستوران بین 2 تا 13 دلار است.
  • نوع غذاها: در کافه استامبا انواع غذاهای گرجی، فیوژن، اروپایی و بین المللی سرو می شود. علاوه بر این اگر به غذاهای گیاهی علاقه دارید، باید بدانید جای خوبی را انتخاب کرده اید، چرا که انواع غذاهای گیاهی در آن طبخ می شود.
بهترین رستوران های تفلیس کافه استامبا

رستوران خانه خینکالی: رستورانی با غذاهای گرجی

رستوران خانه خینکالی از بهترین رستوران های تفلیس است که باید حتما از آن بازدید کنید. این رستوران تنوع غذایی بالایی دارد و یکی از مشهورترین غذاهای آن خینکالی، غذای اصلی گرجستان است.

  • محیط رستوران خانه خینکالی: این رستوران در یک ساختمان قدیمی قرار دارد و محیط آن کاملا جذاب، هنری و تداعی کننده محیط های نوستالژیک است. آنچه در اولین نگاه توجه شما را جلب میکند، نورپردازی محیط اطراف است که از لامپ ها و فانوس هایی زیبا منتشر می شود. این حالت نورپردازی من را به یاد کافه رستوران های تهران می اندازد که با چراغ سقفی و لامپ های نئونی تزئین شده است و قطعا حس آرامش بخشی را برایتان ایجاد می کند.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: این رستوران در خیابان روستاولی قرار دارد. در خیابان روستاولی جاذبه های گردشگری متعددی از جمله سینما روستاولی، قصر youth، کلیسای کاشوتی و تئاتر روستاولی وجود دارد.
  • هزینه حدودی: هزینه حدودی این رستوران بین 1 تا 6 دلار است.
  • نوع غذا: در رستوران خانه خینکالی انواع غذای بین المللی و گرجی سرو می شود. اگر جزء افرادی هستید که عادت به سرو غذاهای گیاهی دارید، این رستوران شما با انواع غذاهای گیاهی، آن هم با گیاه های ارگانیک سورپرایز خواهد کرد.
بهترین رستوران های تفلیس خانه خینکالی

رستوران زاخار زاخاریچ: رستورانی با غذای گرجی

رستوران زاخار زاخاریچ به دلیل سرو کردن گوشت بره و طبخ بهترین خینکالی های گرجستان مشهور شده است. یکی از جالب ترین اتفاقاتی که در این رستوران رخ می دهد اجرای رقص سنتی گرجی همراه با پخش موزیک فولکور و محلی تفلیس است.

  • محیط رستوران: رستوران زاخار زاخاریچ در ساختمان یبا عطر و بوی سنتی قرار دارد. هیمنکه به این رستوران قدم بگذارید احساس می‌کنید در محیطی با ظرافت چیدمان با سبک کلاسیک قرار دارید.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: این رستوران در محله تفلیس قدیمی دارد و جاذبه هایی چون قلعه ناریکالا، حمام گوگردی و پلح صلح در نزدیکی آن قرار دارد.
  • هزینه حدودی: هزینه حدودی غذاهای این رستوران بین 2 تا 40 دلار است.
  • نوع غذا: در این رستوران وعده غذایی نهار و شام سرو می شود و مشهورترین غذاهای گرجی مانند خاچاپوری و خینکالی و کباب در آن سرو می شود. منوهای غذایی این رستوران غذاهای گیاهی زیادی را به شما پیشنهاد می دهد.
بهترین رستوران های تفلیس رستروان زاخارا زاخاریج

معرفی رستوران های غیر گرجی : بهترین رستوران های ایرانی و ترکی

رستوران های غیر گرجی از جمله رستوران هایی هستند که انواع غذاهای ترکی و ایرانی را طبخ می کنند. این رستوران ها هنوز هم میان ما ایرانیان طرفداران زیادی دارد. چرا که غذاهای ایرانی و ترکی اغلب با ذائقه ما سازگار است.

رستوران زعفرانی : رستورانی با غذای ایرانی

رستوران زعفرانی یکی از رستوران های محبوب ایرانی با چشم انداز فوق العاده است که خدمات جالب آن در تفلیس شما را متعجب و هیجان زده می کند. در این رستوران قلیان که اغلب طرافداران زیادی در میان ایرانی ها دارد به خوبی یافت می شود. با رفتن به این رستروان می توانید در سالن قلیان زعفران کمی اسرتاحت کنید و با خیالی آسوده قلیان بکشید. همچنین در رستوران زعفرانی رویدادهایی نیر موسیقی و کنسرت به صورت زنده اجرا می شود که از جمله برنامه های مورد علاقه ایرانیان است.

  • محیط رستوران زعفرانی: محیط رستروان زعفرانی کاملا دلنشین و مناسب خانواده است. با رفتن به این غذاخوری، متوجه خواهید شد توجه به نظافت و ارائه خدمات با کیفیت از جمله مهم ترین المان ها است.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: غذاخوری زعفرانی در خیابان آغماشنبلی (آگماشنبلی) قرار دارد و با رفتن به آنجا می توانید از جاذبه هایی چون گالری هنری ام ال آرت و گالری عکاسی فوتوگرافیا بازدید کنید.
  • هزینه حدودی: هزینه حدودی این رستوران بین 2 تا 50 دلار است.
  • نوع غذا: در این غذاخوری ایرانی، انواع غذاهای ایرانی و عربی و حتی غذاهای خاورمیانه سرو می شود.

رستوران شاندیز: رستورانی با غذای ایرانی

غذا خوری شاندیز یکی دیگر از بهترین رستوران ها در تفلیس است. این رستوران انواع غذاهای ایرانی را سرو می کند. این رستوران در چند سال اخیر توانسته توجه توریست های زیادی را به خود جذب کند. نکته جالب توجه در مورد این رستوران این است که غذاها در ظروف مسی دندانه دار (مختص فرهنگ سنتی غذاخوری مردم تفلیس) سرو شده و همین امر باعث می شود، خاطره ای خوش و جذاب از تفلیس در خاطرمان بماند.

  • محیط رستوران: محیط غذاخوری شاندیز کاملا صمیمی و دلنشین است و به محض اینکه وارد آن شوید، احساس می کنید در فضایی آرامش بخش و دلنشین استراحت خواهید کرد.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: غذاخوری شاندیز در نزدیکی جاذبه هایی چون پل صلح، رودخانه متکواری، کلیسای جامع ترینیتی و کاخ ریاست جمهوری قرار دارد.
  • هزینه حدودی: این رستوران جزء رستوران های متوسط به شمار می رود و هزینه حدودی 2 تا 15 دلار را دارد.
  • نوع غذاها: در این رستوران انواع غذاهای خاورمیانه و علی الخصوص ایرانی برای وعده غذایی نهار و شام سرو می شود.
بهترین رستوران های تفلیس رستوران شاندیز

رستوران سلطان سوفراس تفلیس: رستورانی با غذای ترکی

اگر شما هم مثل من عاشق غذاهای ترکی هستید، کافی است به رستوران سلطان تفلیس بروید. این رستوران به دلیل ارائه خدمات عالی و برخورداری از کارکنان خوش برخورد، توانسته محبوبیت زیادی میان گردشگران دریافت کند. به طوریکه رتبه 4.3 را در رتبه بندی گوگل کسب کرده است.

  • محیط رستوران: محیط رستوران سلطان سوفراس کاملا صمیمی است و به محض اینکه وارد این رستوران شوید، احساس صمیمیت و صفا را تجربه خواهید کرد.
  • آدرس و نزدیک ترین جاذبه های اطراف: این رستوران در نزدیکی خیابان لویی پاستور قرار دارد و اگر به این رستوران بروید، می توانید از رودخانه کر و همچنین پارک وورا بازدید کنید.
  • هزینه حدودی: این رستوران جزء رستوران های متوسط محسوب می شود و هزینه ای حدود 1 تا 60دلار دارد.
  • نوع غذا: در رستوران سلطان سوفراس انواع غذاهای گریل شده ترکی طبخ می شود. از جمله غذاهای مشهور این غذاخوری می توان به بادمجان شکم پر (گارنی یاریخ) و دلمه اشاره کرد. حتی اگر در سفر به تفلیس دلتان برای چای تنگ شده باشد، می توانید در این رستوران چای خوش طعم بنوشید.
بهترین رستوران های تفلیس رستروان سلطان سوفراس

رستوران سوپرا: رستورانی با غذای ترکی

رستوران سوپرا یکی از مشهورترین غذاخوری های ترکی است که در آن می توانید طعم عالی غذا های ترکی را بچشید. در این رستوران اکثر غذاهای ترکی سرو می شود و محال است بدون خوردن کباب ترکی، سوپ و مرغ این رستوران را ترک کنید. آنچه نقطه قوت این رستوران محسوب می شود، برخورد مناسب پرسنل و همچنین کیفیت بالای غذاها است.

  • محیط رستوران: محیط رستوران سوپرا کاملا دنج و خانوادگی است. محیط دل انگیز و پر نشاط این رستوران قطعا اشتهای شما را بیشتر خواهد کرد.
  • آدرس و نزدیک ترین جاهای دیدنی اش: این رستوران در خیابان دیوید آغماشنبلی قرار دارد. جاذبه هایی چون قلعه ناریکالا، پارک واکه و دریاچه تفلیس در نزدیکی آن پذیرای شما خواهد بود.
  • هزینه حدودی: هزینه حدودی این غذا خوری بین 1 تا 6 دلار است.
  • نوع غذا: غذا هایی که در این محل سرو می شود شامل انواع غذا های مدیترانه ای، انواع غذا های ترکی و خاورمیانه و عربی است. پذیرای شما در تما وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام است.
معرفی بهترین رستوران های تفلیس رستوران سوپرا

در نهایت می توان گفت رستوران ها و غذا خوری های تفلیس یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به تفلیس محسوب می شود. خوشبختانه در تفلیس رستوران های متنوعی وجود دارد که لبخند رضایت را بر روی لبانتان می نشاند. با هر بودجه ای که بخواهید می توانید به رستوران های تفلیس بروید و مشهورترین غذاهای گرجستانی نظیر کینخالی را تست کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.