بهترین جاهای دیدنی تهران در روز و شب - Mysafar Mag

بهترین جاهای دیدنی تهران در روز و شب

سمیرا قابلی 24 مهر 1403 0 comment
جاهای دیدنی تهران

شاید وقتی اسم تهران را می شنوی، یاد شلوغی ها و ترافیک های سرسام آور این شهر بیفتی! اما واقعیت اینه که جاهای دیدنی تهران خیلی زیادتر و جذاب تر از اونه که فقط پایتخت به ترافیک و شلوغی معروف باشه. 

اگه قصد داری، مکان های دیدنی و تفریحی به جا مانده از دوره های معاصر را ببینی و تا حالا برای تفریح به این پایتخت سفر نکردی و یا اینکه ساکن تهران هستی و به دنبال جاهای دیدنی تهران هستی، با مای سفر همراه شو. 

پارک های تهران

اگه تو فصل بهار یا تابستان می خوای به تهران سفر می کنی یا اینکه به دنبال مکان های تفریحی تهران برای خانواده هستی، پارک های این شهر بی نظیره! 

چند تا از پارک های معروف تهران از شمال تا جنوب پایتخت را ما به شما معرفی می کنیم:

پارک آب و آتش

پل طبیعت یکی از جاهای دیدنی تهرانه که تو همین چند سال گذشته ساخته شده. این پل، پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می کنه. 

پارک آب و آتش یکی از پارک های جدید و مدرن پایتخته که توی این پارک می تونید برج آتش، آب نماهای بزرگ، مجسمه های انتزاعی، رصد خانه گنبد مینا، تندیس های افسانه های ایرانی، کبوترخانه ها، فانوس دریایی و آلاچیق ببینید.  

راستی یادم رفت بگم اگه اهل شکم گردی هستی، بهترین کافه ها و رستوران های تهران تو قلب این پارکه.

پارک آب و آتش

آدرس پارک آب و آتش: تهران، خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک لاله

پارک لاله یکی از قدیمی ترین پارک های ایرانه که اصالتو می تونید از قد به فلک کشیدۀ درختانش متوجه بشی. این پارک قبلا زمین سوارکاری و رژه ارتش بوده، تا اینکه پهلوی دوم اونو تبدیل به پارک کرد. 

تو این پارک به غیر از درختان چنار، اقاقیا و سرو میز شطرنج، کتابخانه کودک، زمین بسکتبال و والیبال هم هست. 

پارک لاله

آدرس پارک لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

پارک ساعی

پارک ساعی یکی دیگه از پارک های قدیمیه تهرانه که قدمت اون بیشتر از 80 ساله! وقتی وارد این پارک میشی انگار وارد باغ گیاه شناسی شدی و بیشتر از 15 نوع گونه های گیاهی مختلف تو این پارک می تونی ببینی. 

به غیر از گل و گیاه های مختلفی که این پارک داره، تو این پارک از انواع پرنده ها و حیواناتی مثل مرغابی، سنجاب، همستر، غاز و خیلی حیوون دیگه هم نگهداری میشه. 

پارک ساعی

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

پارک قیطریه

اگه به دنبال جاهای دیدنی تهران در شب هستی، قدم زدن تو پارک قیطریه اونم تو فصل تابستون یه حال و هوای دیگه ای داره! 

اگه گربه دوستی حتما حتما این پارک بریا، این پارک پره از گربه های خوشگل و گوگول مگول! وجود غرفه عکاسی، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، تجهیزات ورزشی و سینمای 6 و 7 بعدی این پارکو به یکی از جاهای گردشگری تهران تبدیل کرده.

پارک قیطریه

آدرس پارک قیطریه: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه یه پارک خیلی بزرگ تو شمال غربی تهرانه که یک رودخونه زیبا هم از وسط این پارک می گذره.

اگه به دنبال یکی از پارک های قشنگ تهران هستی، این پارک فوق العاده است! تو این پارک تفریحات خفن دیگه ای و می تونی تجربه کنی مثل قایق پرش در آب، دوچرخه سواری، پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، سینما روباز، شهربازی بیلینو و آمفی تئاتر.

پارک نهج البلاغه

آدرس پارک نهج البلاغه: تهران، بین بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت، غرب بزرگراه یادگار امام (ره)

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یکی از جاهای دیدنی تهران برای بچه ها به خصوص پسربچه هایه که عاشق دایناسور هستنه. دیدن دایناسورهای ژوراسیک از نزدیک می تونه برای بچه ها شگفت انگیز و یه تجربه جالبی باشه. 

پارک ژوراسیک تهران

آدرس پارک ژوراسیک: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین ‌تر از پارک پرواز

پارک چیتگر

پارک چیتگر یکی از پارک های جنگلی و بزرگ تهرانه که به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده است.

پارک چیتگر

آدرس پارک چیتگر: تهران، اتوبان تهران- کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

پارک ولایت

پارک ولایت یکی از جاهای دیدنی جنوب تهرانه که امکانات زیادی مثل قلعه شادی، بانجی جامپینگ، صخره نوردی، شهر ورزش، اتومبیل رانی سرعت، کارتینگ و … داره. 

این پارک کمتر از ده سال پیش افتتاح شده و کلی زمین های بازی مثل فوتبال، والیبال، تنیس و بسکتبال داره. جالبه بدونی که حدود 60 هزار متر پارک ولایت به خانم ها اختصاص داده شده و می تونن اونجا به راحتی بازی و تفریح کنن.

پارک ولایت تهران

آدرس پارک ولایت: تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

پارک جنگلی لویزان

یکی از جاهای دیدنی تهران رایگان که می تونید، چند ساعتی رو به دور از هیاهوی شهر تهران باشید، پارک جنگلی لویزانه. جالبه بدونید که این پارک، در سال 1342 به صورت مصنوعی ساخته شده.

اگه در سفر به تهران، این پارک و برای تفریح انتخاب کردید، حتما باغ پرندگان پارک جنگلی لویزان و از دست ندید. تو این باغ بیشتر از شش هزار پرنده هست که دیدن اونا برای شما و بچه هاتون می تونه جذاب باشه!

پارک جنگلی لویزان

آدرس پارک جنگلی لویزان: تهران، شمال شرق تهران، بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان

پارک گفت و گو

یکی از جاهای دیدنی تهران که میشه اونجا تموم دنیا رو ببینید، پارک گفت و گوعه، اما چرا؟! جالبه بدونید که پارک گفت و گو بر پایه گفت وگوی تمدن ها ساخته شده، که چند نوع از باغ های مختلف از سراسر دنیا مثل باغ ایرانی، باغ فرانسوی، باغ انگلیسی، باغ ایتالیایی و باغ چینی در این پارک ساخته شده. 

بقیه امکانات پارک گفت و گو زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، خانه اسباب بازی و مسیر دوچرخه سواریه. 

پارک گفتگو

آدرس پارک گفت و گو: تهران، بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر

پارک جنگلی تلو

یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران، پارک جنگلی تلو واقع در منطقه لواساناته. این پارک آب و هوای دلچسبی داره و برای تفریح در روزهای بهاری شدیدا توصیه میشه.

پارک جنگلی تلو

آدرس پارک جنگلی تلو: تهران، بابایی شرق خروجی تلو شمال، ورودی جاده شهرداری،انتهای خیابان ورودی پارک

پارک پرواز

از پارک پرواز می تونید یک نمای 360 درجه از پایتخت ببینید. زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، شهربازی روباز، سینما پنج بعدی، رستوران، پارکینگ و … از امکانات این پارکه. 

پارک پرواز

آدرس پارک پرواز: تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، رو‌به ‌روی هتل اسپیناس پالاس

پارک جنگلی کوهسار 

کوهسار یکی از جاهای دیدنی تهرانه که یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان برای آخر هفته هاست. از امکانات پارک جنگلی کوهسار می تونیم به زمین های بازی، کافه و رستوران، سرویس بهداشتی، کایت سواری و … اشاره کرد. 

پارک جنگلی کوهسار

آدرس پارک جنگلی کوهسار: تهران، بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران شمالی

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره یکی از خفن ترین مکان های تفریحی تهرانه که در سال 1340 تاسیس شده. این پارک پر از گونه های گیاهی متنوع است که با نفس کشیدن در این فضا ریه هایتان عاری از هر گونه آلودگی می شه. پیشنهاد ما به شما اینه که اگه برای تعطیلات آخر هفته دنبال یه جا برای تفریح هستید، همین الان وسایل پیک نیک و آماده کنید و با خانواده به این پارک خوش آب و هوا برید.

پارک جنگلی خرگوش دره

آدرس پارک جنگلی خرگوش دره: اتوبان آزادگان شمال، بعد از خروجی اتوبان تهران کرج، خیابان وفایی

مراکز تفریحی تهران

برج آزادی تهران

یکی از نمادهای پایتخت، برج آزادیه که برای برگزاری جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ساخته شده. اگه به دو سه دهه قبل برگردیم و یه سر به برج آزادی بزنیم، می بینیم که چقد مسافر از شهرهای دیگه با آب و تاب با این برج، به عنوان نماد شهر تهران عکس می انداختند.

برج آزادی تهران

آدرس برج آزادی تهران: تهران، میدان آزادی

برج میلاد

تا 15-16 سال پیش، قبل از اینکه ساخت برج میلاد تکمیل بشه، برج آزادی نماد پایتخت بود، اما الان برج میلاد نماد تهران مدرنه و یکی از بهترین جاهای دیدنیه تهرانه. 

جالبه بدونید این برج ششمین برج مخابراتی تو دنیاست که به یه مرکز تفریحی برای تهرانی ها و گردشگران تبدیل شده و اکثر کنسرت ها و همایش های تهران هم تو این برج برگزار میشه. 

دلفیناریوم برج میلاد که اولین دلفیناریوم غیرساحلی خاورمیانه است یکی از تفریح های جذاب برای بچه ها و بزرگتر است. راستی اگه عاشق هیجانید و می خواید آدرنالین خونتون به بالاترین حد برسه به هیچ عنوان زیپ لاین، برج معلق، اتاق فرار و فوتبال حبابی برج میلاد تهرانو از دست ندید. 

بعد از اینکه حسابی تفریح کردید، می تونید برید رستوران گردان برج میلاد دلی از عزا در بیارید. 

برج میلاد

آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

پارک ارم تهران

پارک ارم یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان و کودکانه که امکانات متنوعی مثل سه شهربازی فعال، شهربازی سرپوشیده قلعه شادی، استخر و سرسره آبی روباز، باغ وحش، مجموعه رستوران و تالارهای پذیرایی و دریاچه برای قایقرانی هست.

شهربازی ارم

آدرس پارک ارم: تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران – کرج، بعد از پل شهید باکری

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)، بزرگ ترین دریاچه مصنوعی ایرانه. این دریاچه یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در روز و شبه که تفریحات مختلف مثل سرسره های سقوط آزاد، قایق سواری، راید اسکیت هوایی، سینما شش بعدی، پیست پرش در آسمان و سافاری پارک وحشت داره. البته به غیر از این تفریحات شما می تونید پیک نیکی با خانواده و دوستاتون به این پارک بیاید و از فضاش لذت ببرید. 

دریاچه چیتگر

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

مجموعه تفریحی اقیانوس پارک تهران

اقیانوس پارک تهران یکی از جاهای دیدنی تهران برای بچه هاست. اگه بچه های شما علاقه به دریا و موجودات دریایی دارن حتما یه سر به این مکان تفریحی در تهران بزنید. 

اقیانوس پارک تهران

آدرس اقیانوس پارک تهران: تهران، چهارراه جهان‌کودک به سمت حقانی، خیابان شهیدی، جنب کوچه ناوک

هیومن پارک

هیومن پارک یکی از پارک های موضوعی تهرانه که برای کودکان و نوجوانان مناسبه. جالبه بدونید که این پارک، بزرگ ترین پارک موضوعی خاورمیانه است که در این شهربازی شکل آناتومی بدن انسان طراحی شده و می تونید اندام های درونی و بیرونی بدن انسان رو در قالب ماکت های غول پیکر ببینید. 

هیومن پارک

آدرس هیومن پارک: تهران، خیابان دارآباد، خیابان موزه

باغ کتاب تهران

باغ کتاب گل سر سبد جاهای دیدنی تهرانه که می تونه برای هر سن و سالی جذاب باشه. این مجموعه که به مساحت 110 هزار متر مربع ساخته شده به عنوان بزرگ ترین کتابفروشی تهران شناخته میشه.

باغ کتاب تهران

آدرس باغ کتاب تهران: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

پاتیناژ (اسکی روی یخ) ایران مال

اسکی روی یخ یکی از ورزش های باحال و لاکچریه که نیاز به تجهیزات گرون قیمتی داره. اگه ساکن تهرانه هستید یا برای گردش به این شهر سفر کردید، حتما برای تجربه اسکی پاتیناژ ایران مال و از دست ندید. این پاتیناژ که اولین سالن پاتیناژ در ایرانه، یکی از بهترین جاهای دیدنی تهرانه که می تونید اسکی روی یخ کنار مربیان حرفه ای تجربه کنید. 

پاتیناژ ایران مال

آدرس: تهران، اتوبان شهید همت (غرب)، اتوبان شهید خرازی، ایران‌ مال، طبقه G1، انتهای ضلع شرقی، روبروی ورودی الماس‌‌

زیپ لاین کماندو

اگه عاشق تفریحات مهیج هستی، می تونی اوج هیجان رو تو زیپ لاین کماندو تجربه کنی. این زیپ لاین در ارتفاع حدود 50 متر ساخته شده که شما را 210 متر بین زمین و آسمون نگه می داره!

زیپ لاین کماندو

آدرس زیپ لاین کماندو: تهران، اتوبان شهید حقانی- خیابان سرو- ضلع جنوبی باغ موزه دفاع مقدس

پارک آبی اُ پارک

نمیشه راجع به بهترین مراکز تفریحی تهران حرف بزنیم و اسم پارک آبی اٌپارک و نیاریم. این پارک بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه است که با جدیدترین استانداردهای روز دنیا ساخته شده. این پارک 14 تا سرسره آبی هیجان انگیز، مرکز اسپا، جکوزی، دو جزیره اختصاصی برای کودکان، کافه، رستوران و کلی چیز دیگه داره.

 اٌپارک

 آدرس اُ پارک: اتوبان تهران- کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

مجموعه آبی فشافویه

اگه شما هم مثل من علاقه زیادی به بازی ها ورزش های آبی دارید نیاز نیست این همه راه تا کیش برید. می تونید به مجموعه آبی فشافویه که یه دریاچه مصنوعیه و پره از تفریحات و بازی های مختلفه برید و کلی حال کنید! از جمله بازی های این مجموعه شاتل، جت اسکی، اسکی روی آب، پدل بورد و … است.

دریاچه فشافویه

آدرس مجموعه آبی فشافویه: تهران، حسن‌ آباد، اتوبان تهران به سمت قم، کیلومتر ۱۸ بعد از عوارضی، کیلومتر ۵ بعد از زیرگذر اتوبان (خروجی رباط کریم) به سمت حسن ‌آباد

دره فرحزاد

دره فرحزاد یکی از مکان های تفریحی خوش آب و هوای تهرانه که با طبیعت بکر و البته باغ رستوران های خوبی که داره به یکی از جاهای دیدنی تهران در شب تبدیل شده.

رستوران در فرحزاد

آدرس دره فرحزاد: تهران، شمال غربی تهران، انتهای بزرگراه یادگار امام، دره فرحزاد

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.