راهنمای سفر به بغداد: شهر افسانه ای عراق - Mysafar Mag

راهنمای سفر به بغداد: شهر افسانه ای عراق

mysafar 18 شهریور 1403 0 comment
پوستر شهر بغداد

هر زمان که نام شهر بغداد که به گوشتان می خورد، تصویر شهری جنگ زده در ذهنتان شکل می گیرد؟ باید بگوییم که شهر زیبای عراق از این تصویر، فرسنگ ها به دور است تا جایی که می توانیم بگوییم سفر به بغداد جزو سفرهای به یاد ماندنی تان خواهد شد.
بغداد، با جاذبه های منحصر به فرد و اسرارآمیزش، مسیر تبدیل شدن به شهری توریستی را به سرعت پیموده است و امروز، در حال قدم نهادن در مسیر رشد و درخشش است.عراق جزو کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است، پس بدون دردسرهای دریافت ویزا و با در دست داشتن یک پاسپورت می توانید راهی شهر افسانه ها شوید. غور کردن در تاریخ بغداد و شناخت جاذبه های گردشگری آن، آگاهی از بهترین زمان سفر به این شهر و چگونگی چیدن مقدمات راهی شدن، باعث می شود سفری به یادماندنی را تجربه کنید.
در راهنمای سفر به بغداد از جزئیات و ابعاد گوناگون سفر به این شهر حیرت انگیز برایتان خواهیم گفت تا با آگاهی کامل راهی شهر پرروایت خاورمیانه شوید. پس با مجله گردشگری مای سفر، همراه باشید.

بغداد کجاست؟

تصویری از موقعیت بغداد روی نقشه

در کنار رود دجله، در قلب شهر عراق، شهری آرام گرفته است که از دیرباز تا کنون، محل اتفاقات بزرگ خاورمیانه و جهان عرب بوده است. بغداد، بزرگ ترین شهر عراق و پایتخت این کشور است. این شهر دومین شهر بزرگ جهان عرب و همچنین یکی از پرجمعیت ترین شهرهای خاور میانه است. در حال حاضر، پایتخت عراق تقریباً 9.5 میلیون جمعیت دارد. از گذشته های دور تا به امروز، در دسته شهرهای مهم قرار می گرفته و از همین رو، تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است

بغداد پرحادثه همواره از مهم ترین و موثرترین شهرهای خاور میانه است. در سال 2003، بعد از حمله آمریکا به این کشور، شهر عراق بازسازی شد و به شکل سابقش بازگشت. در حال حاضر، بغداد یکی از بهترین و منحصر به فردترین شهرهای خاورمیانه برای سفر است. این مکان از شهرهای توریستی رو به رشد در خاورمیانه است و با جاذبه های فرهنگی و تاریخی بی نظیری که در جان دارد، سرعت پیشرفتش روز به روز بیشتر می شود. در هر قدم از کوچه ها و خیابان های بغداد، روایت های زیادی وجود دارد و همین روایت های تلخ و شیرین است که توریست ها را محو و مسحور این شهر می کند.

 وقتی در بغداد قدم می زنید، متوجه می شوید مردم به زبان های عربی و کردی با یکدیگر صحبت می کنند. در واقع، زبان مردم این شهر این دو زبان است. واحد پول بغداد نیز، مثل دیگر شهرهای عراق، دینار است.

مقدمه ای بر تاریخچه شهر بغداد

تصویری از بغداد قدیم

وقتی وارد شهری جدید می شوید که تا به حال تجربه سفر به آن را نداشته اید، دانستن تاریخچه آن و زمان تأسیسش، باعث می شود با نگاهی دیگر در آن گردش کنید. حتی اگر یک بار به بغداد سفر کرده اید، این شناخت باعث می شود در دفعه های بعدی، تجربه متفاوتی از سفر داشته باشید. بنابراین بهتر است هنگام مطالعه راهنمای سفر به بغداد، تاریخچه این شهر افسانه ای و پرداستان را نیز بشناسید.

و اما تاریخ شهر هزارداستان بغداد! در سال 140 هجری، جعفر المنصور، دومین خلیفه عباسی، شهر بغداد را در کنار رود دجله بنیان نهاد. در سال 142 هجری، بغداد پایتخت کشور عراق شد. از آن زمان، به مدت پانصد سال، بغداد باشکوه، مهم ترین مرکز فرهنگی در جهان اسلام بود و همچنین یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان نیز محسوب می شد. جالب است بدانید که در این شهر، محله ای نیز به نام این خلیفه عباسی وجود دارد که ثروتمندان و قشر متمول بغداد در آن زندگی می کنند.

قرن ها پیش، بغداد مرکز بین المللی تجارت در جاده ابریشم بود. موقعیت جغرافیایی این شهر زیبا باعث شده بود تاجرانی از اقصی نقاط جهان، از جمله هند و چین، حداقل یک بار وارد شهر بغداد شوند. وقتی در این شهر قدم می زنید و به خیابان ها و بناهایش نگاه می کنید، مطمئناً، متوجه گذر فرهنگ های مختلف در این شهر و آمد و شد سلسله های گوناگون خواهید شد. هر کدام از آن ها نشانی از خود را در این شهر به یادگار گذاشته اند.

آشنایی با فرودگاه بغداد

تصویر فرودگاه بغداد

و اما در اینجای راهنمای سفر به بغداد می رسیم به فرودگاه بین المللی آن! اولین جایی که پایتان را به خاکش می گذارید! فرودگاه بین المللی بغداد را قبلاً با نام فرودگاه صدام می شناختند، چرا که این فرودگاه، در سال 1366، در زمان حکومت وی تأسیس شد. اینجا در 16 کیلومتری مرکز شهر بغداد قرار دارد و در حال حاضر، از مهم ترین فرودگاه های کشور عراق است.

همان طور که در ابتدای راهنمای سفر به بغداد برایتان گفتیم، این مکان یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی است، پس کاملاً طبیعی است که پروازهای متعددی در آن صورت بگیرد و مسافران مشتاق را روانه این شهر پر رمز و راز کند. این فرودگاه دارای دو باند بتنی است و روزانه پروازهای داخلی و خارجی بسیاری در آن صورت می گیرد. بسیاری از ایرلاین های ایرانی، از جمله ایران ایر، قشم ایر، تابان، زاگرس، ماهان ایر و شرکت هواپیمایی تابان، به این شهر پرواز دارند.

از امکانات موجود در فرودگاه بین المللی بغداد برای مسافران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه
  • رستوران
  • فروشگاه
  • نمازخانه
  • مراقبت های پزشکی
  • تبدیل ارز
  • دستگاه خودپرداز
  • اداره پست
  • سالن انتظار
  • بانک
  • پارکینگ

در این فرودگاه بزرگ، انواع وسایل حمل و نقل، از جمله اتوبوس و تاکسی، فراهم است تا شما را به قلب شهر پرقصۀ بغداد برساند. در همان فرودگاه نیز، کیوسک هایی برای فروش بلیط اتوبوس وجود دارد. این اتوبوس ها شما را به نقاط مختلف شهر می برند. تاکسی ها نیز در تمام ساعت های شبانه روز، در هفت روز هفته، در فرودگاه حضور دارند و نیم ساعته شما را به مرکز شهر بغداد می رسانند. کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر بغداد تقریباً 55 دینار است.

در جدول زیر، اطلاعات مهم فرودگاه بین المللی بغداد را برایتان گفته ایم:

کد یاتاBGW
شماره تماس فرودگاه07901403537964
آدرس فروگاه بغداد22 کیلومتری غرب بغداد، خیابان فرودگاه
وبسایتwww.baghdad-airport.com

آب و هوای بغداد چگونه است؟

نمودار دمای هوای بغداد در طول سال

آب و هوای بغداد، بیابانی و خشک و میانگین دمای هوای آن، 22.6 سانتی گراد است. تابستان های بغداد گرم و زمستان های آن سرد است؛ اما در فصل های بهار و پاییز، آب و هوای این شهر بسیار معتدل و مطلوب است.

بهترین زمان سفر به بغداد

شناخت بهترین زمان سفر به بغداد از مهم ترین و ضروری ترین بخش های راهنمای سفر به بغداد است. همان طور که گفتیم، این پهنه، بیابانی و دارای آب و هوایی گرم و خشک است. در فصل تابستان، دمای هوای این شهر به بالاترین درجه ممکن می رسد و گرمای شدیدی را تجربه می کنید. بنابراین اگر از گرما بیزارید، به هیچ وجه، تابستان را برای سفر به بغداد انتخاب نکنید! زمستان های بغداد نیز سرد و خشک و میزان بارش باران در آن پایین است. در ماه جولای، بغداد گرم ترین هوایش را تجربه می کند و در ماه ژانویه، دمای آن به کمترین میزان ممکن می رسد. بنابراین در این راهنمای سفر به بغداد، از لحاظ آب و هوایی به شما پیشنهاد می کنیم اوایل بهار و اواخر پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید.

اگر مایلید در جشنواره های مهم بغداد نیز حضور پیدا کنید، بهتر است سپتامبر و آوریل را برای سفر به این شهر انتخاب کنید، چرا که در این دو ماه، دو جشنواره مهم در آن برگزار می شود.

  • فستیوال بین المللی فیلم بغداد (سپتامبر)
  • فستیوال بین المللی گل بغداد (آوریل)

بنابراین اگر عاشق سینما هستید و دوست دارید تجربه تماشای فیلم های مهم را با سینماگران داشته باشید، سپتامبر راهی این خطه شوید. اگر دوست دارید عطر و بوی گل ها مستتان کند و نظارۀ گل های رنگارنگ هوش از سرتان ببرد، آوریل شهر بغداد را از دست ندهید و در فصل بهار، با دل و جان، مسیر سفر را در پیش بگیرید.

دیدنی های شگفت انگیز بغداد

بر هیچ کس پوشیده نیست که بغداد شهری پرحادثه است و می دانیم که هر حادثه، نشانی را از خود به جای می گذارد. هر گوشه از شهر را نگاه کنید، نشانی حیرت انگیز از تاریخ پر فراز و نشیب این شهر خواهید یافت. در واقع، این شهر با بناهایی که در دل دارد، تاریخش را برایتان به زبان می آورد. هر بنا، با معماری منحصر به فرد و ردهایی که بر خود دارد، راوی داستان این شهر افسانه ای است. مطالعه راهنمای سفر به بغداد باعث می شود زبان این بناها را بشناسید و با حس و حالی دیگر، لمس شان کنید. در ادامه، از جاذبه های گردشگری بغداد برایتان گفته ایم.

موزه بغدادی

تصویری از موزه بغدادی

موزه بغدادی یا موزه البغدادی از موزه های شگفت انگیز عراق است که با قدم زدن در آن، تاریخچۀ شهر بغداد و ساکنان آن از مقابل چشمانتان عبور خواهد کرد. این موزه در نزدیکی رود دجله جا خوش کرده است و کمی با مرکز شهر بغداد فاصله دارد. موزه بغدادی را با مجسمه های مومی اش می شناسند. در ضمن، بلیط ورودی موزه بغدادی تقریباً 2500 دینار است.

موزه ملی عراق

تصویر موزه ملی عراق

اگر به دنبال آشنایی با تاریخ سومریان، بابلیان و آشوریان هستید، موزه ملی عراق، حکم یک گنجینۀ بی مانند را برایتان خواهد داشت. بزرگ ترین مجموعه آثار متعلق به آن دوره ها در قلب موزه ملی عراق جای گرفته اند و پیش چشمان پر اشتیاق گردشگران تاریخ دوست خودنمایی می کنند. از گذشته تا به امروز، موزه های سراسر جهان و آثارشان در جریان جنگ، آسیب ها دیده اند و بالطبع، این موزۀ مهم نیز از گزند جنگ در امان نمانده است. در جریان جنگ عراق و آمریکا، بسیاری از آثار گرانبهای این موزه به یغما رفتند، اما خوشبختانه، بعد از جنگ، با پیگیری چندین کشور، این آثار به موزه باز گردانده شدند. در نهایت، این موزه، پس از بیش از یک دهه خاموشی، در سال 2015 بازگشایی شد. موزه ملی عراق در مرکز شهر بغداد قرار دارد و می توانید به راحتی، به آن دسترسی داشته باشید.

مسجد ابوحنیفه

در شهر اسلامی بغداد، مسجدهای متعددی وجود دارد که هر کدام از آن ها در برهه ای مشخص از تاریخ بنا شده اند و معماری آن دوره را نیز در خود دارند. مسجد ابوحنیفه یکی از بزرگ ترین مسجدهای شهر بغداد است و در اعظمیه این شهر قرار دارد. این مسجد قدیمی در اطراف قبر ابوحنیفه نعمان، بنیان گذار مدرسه حنفی، ساخته شده است. این مسجد جزو میراث تاریخی بغداد است، از این رو، پیشنهاد می کنیم فرصت تماشای آن را از دست ندهید.

مدرسه مستنصریه

تصویر مدرسه مستنصریه

مدرسه مستنصریه یکی از یادگاری های به جای مانده از خلفای عباسی در شهر بغداد است. این مدرسه نیز در نزدیکی های رود روان دجله جلوه نمایی می کند. در گذشته های دور، این مدرسه از مهم ترین مراکز آموزشی در بغداد و جهان اسلام بود و مهم ترین دوره های آموزش اسلامی در آن برگزار می شد. مدرسه مستنصریه فقط یکی از بناهای ساخته شده به سبک معماری اسلامی است.

البته این مدرسه قدیمی نیز مثل خود شهر بغداد، تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در دوره های مختلف، کاربری هایش تغییر کرده است. برای مثال، در برهه ای از تاریخ، این مدرسه تبدیل به کارورانسرایی برای استراحت مسافران و بازرگانان شد. در حال حاضر، این بنا کاملاً بازسازی شده است و بخشی از دانشگاه مدرن مستنصریه به شمار می آید.

بازار مس بغداد

از شگفتی های بازار مس بغداد هر چه بگوییم، کم گفته ایم! کافی است وارد این بازار شگفت انگیز شوید تا بازی رنگ ها هوش از سرتان ببرد و  مات و مبهوتتان کند. موسیقی ریتمیک حاصل از برخورد صدای چکش مسگران با مس ها نیز حال و هوای خاصی به این بازار بخشیده است.

 بازار مس بغداد فاصله بسیار کمی تا مدرسه مستنصریه  دارد؛ از این رو، می توانید بعد از تماشای مسجد، راهی بازار مس شوید. همچنین اگر به عکاسی علاقه دارید، دوربین تان را با خودتان به بازار مسگرها ببرید و از صحنه های شگفت انگیز آن عکاسی کنید. در ضمن، اگر قصد خریدن سوغاتی برای عزیزانتان را دارید، یادتان باشد که این بازار از بهترین مکان ها برای تهیه سوغات بغداد است.

ویرانه های هترا

ویرانه های هترا یا هاترا، یادگاری از 300 سال قبل از میلاد مسیح است که تا به امروز، بقایای آن بر تن عراق باقی مانده است. این ویرانه های امروز، زمانی کاروانسرایی مستحکم و محلی امن برای استراحت میهمانان عراق بوده است. البته این شهر باستانی، 290 کلیومتر با شهر بغداد فاصله دارد، اما به این دلیل نامش را در راهنمای سفر به بغداد آورده ایم که آن قدر زیبا و پر روایت است که ارزشش را دارد برایش وقت بگذارید و در سفرتان، به تماشایش بروید. در ضمن، این بنا در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. می توانید سفرنامه بغدادتان را با بازدید از این شهر باستانی به اتمام برسانید.

یادمان الشهید بغداد

تصویر بنای یادمان شهید بغداد

یادمان الشهید این شهر از جاذبه های نمادین گردشگری آن به شمار می آید. تاریخ بنای این مکان به سال 1983 میلادی باز می گردد. عراقیان آن را یادبود شهدای همه جنگ های کشورشان می دانند. معماری و شکوه این بنا حیرت انگیز است؛ گنبدی فیروزه ای رنگ و با شکوه به ارتفاع 40 متر که دقیقاً از وسط شکاف خورده است و در دل آن نیز یک دریاچه مصنوعی قرار دارد. جالب است بدانید که در زیر این گنبد کبود،  یک موزه، یک سالن سخنرانی، یک کتابخانه و یک سالن نمایش قرار گرفته است.

باید به شما بگوییم که لیست جاذبه های گردشگری بغداد انتها ندارد و می توان کتاب ها از آن نوشت. از دیگر دیدنی های این شهر می توان به کلیسای لاتین بغداد، مسجد الرحمن، کلیسای ارتدکس ارامنه، مسجد ام القرا اشاره کرد.

بهترین رستوران های بغداد

و اما می رسیم به بخش لذیذ راهنمای سفر به بغداد! مگر می شود وارد شهری مثل بغداد شد و از خوردنی ها و غذاهای شگفت انگیز آن نوش جان نکرد! تنوع غذا در پایتخت عراق، مثال زدنی است. بسیاری از غذاهای سنتی این شهر حاوی گوشت، سبزیجات، مرکبات و ادویه است. در مرکز شهر، رستوران های محلی و بین المللی وسوسه تان می کند. از این رو، با هر ذائقه ای می توانید وعده های غذایی متنوع و هیجان انگیزی را در رستوران باب میلتان نوش جان کنید. در این رستوران ها، انوع غذاهای سنتی عراقی، غذاهای بین المللی، فست فود و دسرهای متنوع سرو می شود. در ادامه راهنمای سفر به بغداد، فهرستی از بهترین رستوران های این شهر را برایتان آورده ایم.

رستوران داوا: رستورانی در قلب شهر بغداد و از بهترین انتخاب ها برای چشیدن طعم غذاهای سنتی عراقی؛

رستوران دربونه: لذت بردن از غذاهای اصیل بغداد در ظرف های سنتی زیبا؛

رستوران شاندیز: سرو انواع غذاهای بین المللی در محیطی با دکوراسیون مدرن؛

رستوران المنصور: رستورانی در محله اعیان نشین بغداد و فرصتی برای چشیدن طعم انواع کباب و ماهی با برنج در فضایی سنتی؛

رستوران تایم اوت: سرو غذاهای بین المللی در فضایی با معماری و دکوراسیون دلنشین؛

رستوران البغدادی: چشیدن طعم انواع کباب، خورشت و دلمه در فضایی به یادماندنی.

بهترین هتل های بغداد

تصویر هتلی در بغداد

در شهر بغداد، تنوع هتل آن قدر زیاد نیست، اما تقریباً همه هتل های موجود در دسته هتل های بسیار خوب و باکیفیت قرار می گیرند. اکثر هتل های بغداد در نزدیکی های رود دجله، در منطقه امن، واقع شده اند. در حوالی شهر بغداد هتل آپارتمان هایی نیز وجود دارد که هزینه اقامت در آن ها بسیار مقرون به صرفه است، اما چندان در میان گردشگران پرطرفدار نیستند.

 در ادامۀ راهنمای سفر به بغداد، فهرستی از هتل های درخور بغداد در سه سطح لوکس، متوسط و ارزان برایتان آورده ایم.  

هتل های لوکس بغداد

  • هتل شاهین بغداد
  • هتل فلسطین
  • هتل بغداد

هتل های رده متوسط بغداد

  • هتل پایلوت
  • هتل اسکار
  • هتل الخفاجی
  • هتل قصرالمصبح
  • هتل اینتر
  • هتل سندباد پلاس
  • هتل شاناشل
  • هتل قصرالعاصمه
  • هتل تاج
  • هتل برهان
  • هتل کورال بغداد

هتل های ارزان بغداد

  • هتل میناروز
  • هتل مهاجر
  • هتل پالم

بسته به بودجه مورد نظرتان، می توانید یکی از بهترین هتل های بغداد را برای اقامت انتخاب کنید.

باید این نکته را نیز به شما بگوییم که اکثر گردشگران خارجی ترجیح می دهند در هتل بغداد و هتل فلسطین اقامت کنند. این دو هتل، در جریان جنگ سال 2003، در رسانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفتند، به همین دلیل نیز در جهان، بسیار مشهورند. هر دو هتل، چشم اندازی به سوی آب سیال رود دجله دارند.

بهترین مراکز خرید بغداد

در شهر بغداد، مغازه ها، فروشگاه ها و مراکز خرید متعددی وجود دارد. برخی از آن ها همچنان به شکل سنتی و در همان فضای قدیمی به کارشان ادامه می دهد و برخی دیگر معماری و دکوراسیونی مدرن دارند.

 در ادامۀ راهنمای سفر به بغداد، سه مورد از مشهورترین مراکز خرید بغداد را برایتان خواهیم گفت.

مرکز خرید بغداد مال: مرکز خریدی مدرن و باشکوه در قلب منطقه حارثیه؛

مرکز خرید المنصور: مرکز خریدی مدرن و چهار طبقه با بیش از 170 فروشگاه؛

مرکز خرید بیبی لون مال (Babylon Mall): واقع در خیابان المنصور بغداد با دو طبقه مخصوص کودکان.

سوغاتی بغداد چیست؟

تصویری ظرفی مسی سوغاتی بغداد

و اما می رسیم به یکی از رنگارنگ ترین بخش های راهنمای سفر به بغداد: “خرید سوغاتی!” در سفر به بغداد، یاد عزیزانمان همواره با ما است و دوست داریم به آن ها نیز نشان دهیم که به یادشان بوده ایم. سوغاتی در بیان این احساس یاری مان می کند. اما سوغاتی سفر به بغداد چیست؟ در بغداد، گزینه های زیادی پیش رویتان قرار دارد. برای مثال، ادویه، فرش های دستباف، لباس های سنتی عراق، ظروف مسی و جواهرات و زیور آلات، از سوغاتی های شهر بغداد هستند. بنابراین با هر بودجه و سلیقه ای می توانید سوغاتی شایسته ای را در این شهر خریداری کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید سوغاتی بغداد حتماً سری به خیابان مونتسر، خیابان رشید و میدان فولکلور بزنید. مطممئن باشید از این مکان ها دست خالی بر نمی گردید.

وضعیت حمل و نقل عمومی در بغداد

وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی در بغداد بسیار مطلوب است، از این رو، هیچ مانعی برای گردش در نقاط مختلف شهر وجود ندارد و با خیال راحت و با قیمتی مقرون به صرفه می توانید در گوشه گوشۀ این شهر پرقصه گردش کنید و به همه روایت های دلنشینش گوش بسپارید. تاکسی، اتوبوس و قطار، از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی در بغداد هستند و کرایه و بلیط شان نیز به نسبت ارزان است.

سفر به بغداد با هواپیما

تصویر هواپیمای فلای بغداد

اگر می خواهید با هواپیما راهی این مکان شوید، باید ببینید که آیا در فرودگاه شهر مورد نظرتان امکان پرواز به بغداد وجود دارد یا خیر. روزانه پروازهای متعددی در فرودگاه های ایران، به مقصد بغداد بلند می شود. با خرید بلیط بغداد می توانید مستقیماً به این شهر سفر کنید.

 در مورد مدت زمان سفر به بغداد با هواپیما باید بگوییم که پرواز تهران به بغداد یک ساعت و نیم و پرواز مشهد به بغداد دو ساعت نیم طول می کشد.

سفر به بغداد از راه زمینی

بهتر است مسیر زمینی را برای سفر به بغداد انتخاب نکنید. مسیر دور است و جاده برایتان فرسایشی می شود. از سوی دیگر، سفر هوایی به بغداد بسیار امن تر است.

چگونه برای سفر به بغداد آماده شویم؟

همان طور که در ابتدای راهنمای سفر به بغداد گفتیم، برای سفر به این شهر، نیازی به دریافت ویزا ندارید. اگر شرایط دریافت پاسپورت را داشته باشید، می توانید به راحتی راهی شهر قصه ها شوید. یکی دیگر از مقدمات سفر به این شهر دریافت ارز مسافرتی است. بهتر است هر چه سریع تر برای دریافت آن اقدام کنید.

بعد از این دو مورد، می توانید چمدان هایتان را ببندید و منتظر روز سفرتان باشید. اما چه چیزهایی را همراه با خودمان ببریم؟ در ادامه، چند مورد ضروری را برایتان گفته ایم.

-خورشید با شهر بغداد مهربان است و آفتابش را به شدت به تن این شهر می تاباند. از این رو، باید با خودتان ضد آفتاب داشته باشید و هر چند ساعت یک بار نیز از آن استفاده کنید. بدین ترتیب، از پوستتان در برابر سوختگی آفتاب مراقبت خواهید کرد.

– عینک آفتابی همراه داشته باشید تا چشمانتان از گزند آفتاب در امان بماند.

-وقتی در شهر قدم می زنید، حتماً بطری آب همراهتان باشد، چرا که هوا گرم است. باید سعی کنید بدنتان را هیدراته نگه دارید تا گرمازده نشوید و با تنی سالم، از سفرتان نهایت لذت را ببرید. اگر مستعد گرمازدگی هستید، حتما از عرقیات بسیار خنک استفاده کنید.

-در شهر بغداد، تعداد بانک ها برای تبدیل پول زیاد نیست، از این رو، به شما پیشنهاد می کنیم در همان فرودگاه، دینار تهیه کنید تا در شهر به مشکل بر نخورید. البته در این شهر دلار آمریکایی نیز قبول می کنند، اما محض احتیاط بهتر است دینار به اندازه کافی همراهتان داشته باشید.

-به کارت اعتباری اتکا نکنید، بسیاری از فروشگاه های محلی فقط پول نقد را از شما می پذیرند.

-با توجه به فصل سفرتان، لباس متناسب با هوا را با خودتان ببرید.

فاصله بغداد تا دیگر شهرهای عراق

تصویری از فاصله بغداد تا شهرهای دیگر عراق

اگر می خواهید بعد از تماشای شگفتی های بغداد راهی دیگر شهرهای عراق شوید، بهتر است مسافت این شهرها را تا فرودگاه بغداد بشناسید. در ادامه از فاصلۀ فرودگاه بغداد تا شهرهای مهم عراق برایتان گفته ایم.

  • فاصله شهر نجف تا فرودگاه بغداد: 194 کیلومتر
  • فاصله شهر کربلا تا فرودگاه بغداد: 135 کیلومتر
  • فاصله کاظمین تا فرودگاه بغداد: 29 کیلومتر

برای سفر به این شهرها، وسایل نقلیه متعددی وجود دارد. می توانید بسته به بودجه و احوالات خود، وسیله نقلیه مناسب را انتخاب کنید.

هزینه سفر به بغداد

طبیعی است که در راهنمای سفر به بغداد به دنبال هزینه های سفر به این شهر نیز باشید. باید بگوییم به طور کلی، بغداد از شهرهای گران نیست، از این رو، هزینه سفر به آن نیز چندان زیاد است. برای سفر به عراق باید چند هزینه را در نظر داشته باشید:

  • خرید بلیط هواپیمای بغداد
  • پرداخت عوارض خروج از کشور
  • هزینه رزرو هتل در بغداد
  • هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
  • هزینه ورودی برای بازدید از دیدنی های بغداد
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه خرید کردن
  • هزینه خرید سوغاتی

بسته به مدیریت خودتان، هزینه ها متغیر است. می توانید گران ترین گزینه ها را انتخاب کنید یا اینکه با انتخاب ارزان ترین گزینه ها، سفری ارزان به بغداد داشته باشید.

خرید سیمکارت و دسترسی به اینترنت در بغداد

وقتی وارد شهر بغداد می شوید، باید به فکر خرید سیمکارت عراقی و دسترسی به اینترنت باشید. در عراق، سه اپراتور مهم وجود دارد: آسیاسل، کورک تلکام و زین. هر کدام از این سیمکارت های عراقی ویژگی های مشخصی دارند:

  • سیم کارت کورک تلکام: هزینه پایین برای مکالمه، بسته های نامحدود اینترنت؛
  • سیم کارت زین: آنتن دهی مناسب؛
  • سیم کارت آسیاسل: گران ترین تعرفه برای مکالمه، آنتن دهی مناسب.

تهیه سیم کارت عراقی اصلاً کار دشواری نیست و به صورت آنلاین و حضوری می توانید آن را تهیه کنید.

تلفن های ضروری بغداد

در شهر بغداد نیز یک سری تلفن های ضروری هست که باید آن ها را جایی یادداشت کنید تا از یادتان نرود. در این راهنمای سفر به بغداد به مهم ترین ها اشاره می کنیم:

  • کد کشور عراق: 00964
  • کد شهر: 1
  • شماره پلیس بغداد: 104
  • شماره آمبولانس بغداد: 122

سخن آخر

همان طور که در راهنمای سفر به بغداد مشاهده کردید، بغداد شهری آغشته به فرهنگ، تاریخ و هنر است. حتماً تا به اینجا، نگاهی دیگر به گل شهرهای عراق پیدا کرده اید. تاکنون فقط وصف زیبایی های بغداد را شنیدید و لذت بردید، حال تصور کنید قدم به این شهر حیرت انگیز گذاشته اید! در هر قدم که بر می دارید و به هر گوشه ای که نگاه می کنید، نشانی زیبا از هنر، معماری و فرهنگ بین النهرین را می بینید. در حال حاضر، گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر می کنند. با توجه به اینکه در این سفر نیازی به دریافت ویزا ندارد، می توانید بدون دردسر و فقط با تهیه پاسپورت و بلیط هواپیمای بغداد، فرصت سفری پر از تجربه را برای خودتان فراهم کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به بغداد چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به شهر بغداد اوایل فصل بهار و اواخر فصل پاییز است.

سفر به بغداد چند روز طول می کشد؟

مدت زمان سفر به بغداد بستگی به خودتان دارد، اما پیشنهاد می کنیم حداقل سه روز را برای گردش در این شهر در نظر بگیرید.

منطقه اعیان نشین بغداد کجاست؟

المنصور، از گذشته تا به امروز، محله اعیان نشین بغداد بوده است

زبان مردم بغداد چیست؟

در بغداد، مردم به دو زبان عربی و کردی صحبت می کنند.

واحد پول عراق چیست؟

واحد پول عراق دینار است.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.